Náš příběh 

Měla to být agentura   

Když jsem odešel začátkem roku 2014 z pozice obchodního ředitele jedné firmy, chtěl jsem si hlavně odpočinout a věnovat se rodině. Měl jsem vizi o založení malé agentury, která bude inzertně zastupovat noviny a časopisy. Při loučení s tehdejšími obchodními partnery mne oslovil majitel tiskárny Profi-tisk group Tomáš Vebr, který dělal Zpravodaj města Písku a právě získal zakázku na časopis Olomouckého kraje. Potřeboval tým, jenž by dokázal zajistit vydavatelský servis a regionální inzerci. Slovo dalo slovo a na apríla 2014 jsme založili společné Regionální vydavatelství.    

První noviny za čtyři měsíce   

Po čtyřech měsících jsme získali první vlastní zakázku na vydávání měsíčníku Boleslavan. Od ledna 2015 jsme přidali další zakázky zpravodajů pro jednotlivé radnice a hned v březnu jsme spustili první vlastní projekt – Magazín Váš Zlín. Zajímavé je, že jej celou dobu vydáváme v černých číslech.      

Buď padneme, nebo nás to nakopne   

Na podzim 2015 jsme získali zakázku na tvorbu novin Středočeského kraje – Středočech. To bylo obrovské sousto. Do zakázky jsme se pustili s obrovskou energií s tím, že buď padneme na kolena, nebo nás to nakopne. Obratem jsme zavedli inzertní okresní mutace a koncept se bezvadně chytil. Byli jsme blíže místním podnikatelům, propagace pro ně byla ekonomicky dostupnější a reálně smysluplnější (málokterá regionální firma by cíleně oslovovala zákazníky v Rakovníku a zároveň v Kutné Hoře). Ověřili jsme si, že jsme schopni vydávat noviny s nákladem přes 500 000 výtisků. Koncept jsme poté zavedli i u měsíčníku Olomouckého kraje.    

Musí se to odmakat   

Postupně se nám dařilo získávat další radniční či krajské noviny, například Zpravodaj města Strakonice, Mostecké listy, Prostějovské radniční listy a další. Souboji ve výběrových řízeních jsme si ověřili, že jedinou správnou cestou je noviny si řádně odmakat s podstatným dofinancováním z regionální inzerce, než chtít ze zakázek získávat desítky procent přímo od zadavatelů. Precizně se soustředíme na tvorbu obsahu a osobně se maximálně věnujeme inzerentům, čímž se nám podařilo získat stabilitu.   

Pro-klientsky na všech frontách   

Po čtyřech letech vydáváme sedm vlastních titulů (z toho čtyři krajské) a na třinácti krajských, městských (a jednotlivých městských částí) participujeme. Další desítky inzertně zastupujeme. Jsme na startu vlastního on-line zpravodajského webu. Dnes má vydavatelství přes padesát spolupracovníků a roste. Základním stavebním prvkem našeho úspěchu stále zůstává proklientský přístup k zadavatelům, inzerentům i kolegům ve firmě. Díky tomu u nás vzniká parta lidí, kterou baví tvořit, starat se o vás a dále budovat vizi Regionálního vydavatelství. 

 

 

Honza Ondruš
Honza Ondruš
"náčelník"